İran ve Lübnan’dan ‘Çatışma Kontrol Birimi’ çağrısı
İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf ve Lübnan Meclis Başkanı Nebih Berri, İran-ABD mutabakatı bağlamında Lübnan’daki ateşkesin denetlenmesi için ‘Çatışma Kontrol Birimi’ kurulmasını görüştü ve mekanizmanın ivedilikle toplanması çağrısı yaptı.
İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf ile Lübnan Meclis Başkanı Nebih Berri telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede, İran ile ABD arasındaki mutabakat zaptı ve Lübnan’daki gelişmeler ele alındı.
Yarı resmi Tesnim Haber Ajansı’na göre Kalibaf, Lübnan’da çatışmaların sonlandırılması ve ulusal egemenliğin sağlanmasının, mutabakat zaptının ilk maddesinin önemli bir bölümünü oluşturduğunu belirtti. Kalibaf, savaşın bitirilmesi ve yerinden edilenlerin dönüşünün hedeflendiğini, İsrail askerlerinin Lübnan’dan çekilmesi konusunu da yakından takip ettiklerini söyledi.
Kalibaf ayrıca, İranlı müzakere heyetinin görüşmelerde İsrail’in Lübnan’a yönelik saldırılarını sıkça gündeme getirdiğini, bu saldırıların mutabakatın ilk maddesini ihlal anlamına geldiğini vurguladığını aktardı. Kalibaf’a göre ABD ile birlikte Lübnan’daki ateşkesin uygulanmasını denetlemek üzere “Çatışma Kontrol Birimi” adlı bir mekanizmanın kurulması kararlaştırıldı.
Berri ise İsviçre’de yürütülen sürecin Lübnan’ın çıkarlarıyla uyumlu olduğunu, ancak İsrail’in ülkenin toprak bütünlüğü ve ulusal egemenliğine zarar vermeye çalıştığını belirtti. Berri, Lübnan ile İsrail arasındaki çerçeve anlaşmasını “fitne” olarak niteledi.
Taraflar, “Çatışma Kontrol Birimi”nin mümkün olan en kısa sürede toplanması gerektiğini vurguladı.
